במשך אינספור שנים, העולם המסחרי מתבסס בעיקר על תקשורת ויראלית מילולית, שימוש באמצעי פרסום מסורתיים (כמו עיתונים ורדיו) ויתרונות ההיכרות המוקדמת של ספקים עם לקוחות בסביבת המגורים שלהם. במאה השנים האחרונות, עם התעצמותם של תהליכי גלובליזציה והתרחבות המסחר הגלובלי, השתנה עולם הפרסום מן הקצה אל הקצה. כך שכיום בעלי העסקים מחויבים לעשות פעולות שהם לא הכירו עד לפני עשור או שניים בכלל. הדבר בא לידי ביטוי ביתר שאת, כאשר מסתכלים על האופן בו צרכנים מעוניינים לקבל מידע שיווקי ופרסומי כיום. מרבית האוכלוסייה לא צורכת עוד שירותי פרסום דרך עיתונים, אלא בעזרת פרסום דיגיטלי בערוצים השונים שמביא את כל המידע העדכני ביותר על מותגים, בהתאם לדרישות האינדיבידואליות של כל גולש. זהו שינוי אסטרונומי באופן שבו אנו חושבים ומוציאים לפועל תהליכי פרסום, מה שמחייב גם התאמה של האופן בו בעלי העסקים פועלים לפרסום העסק. כיום גם משקיעים בנכסים הדיגיטליים ונעזרים בכלים שונים כגון תוכנות לעיצוב גרפי כגון הפוטושופ ועוד.
מהלוקאלי לגלובלי – שינוי חשיבה בעולם הפרסום
המכולת השכונתית שכולנו מכירים כל כך טוב, היא אולי הדוגמה הכי בולטת לשינוי שהביא לעולם תהליך פרסום דיגיטלי. אם בעבר בעלי העסקים המקומיים לא נדרשו כמעט בכלל להשקיע בתהליך שיווק ופרסום, והתבססו יותר על שירות לקהילה שנמצאת סביבם. היום אפילו בתי עסק מקומיים וזעירים מעוניינים לקחת חלק בתהליכי פרסום דיגיטלי בכדי להראות נוכחות או "דריסת רגל" במרחב הוירטואלי. חיפוש מהיר בגוגל של המכולת השכונתית שלכם, יגלה לכם עמוד פייסבוק פעיל או אתר אינטרנט קטן, רק כדי שאתם תוכלו לראות מה הם שעות הפתיחה או למצוא את המיקום המדויק בעזרת google maps. וזהו שינוי חשיבה גדול מאוד, עם השפעה על המאזן הכלכלי של בתי עסק קטנים. אתם רוצים להבין איך אתם מנהלים תקציב של עסק קטן, אל מול חברות פרסום עוצמתיות כמו גוגל. רק כדי לעמוד בציפייה בסיסית של הלקוחות שלכם.
עבודה אורגנית מאסיבית לקידום דיגיטלי איכותי
לא משנה מה הוא הנכס הדיגיטלי איתו אתם עובדים. אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק פעיל או עמוד נחיתה קטן וצנוע. כדי לצלוח את תהליך הקידום והפרסום הדיגיטלי חשוב ליצור טביעת רגל אורגנית. לא פחות מאשר שימוש בקמפיינים ממומנים עם מודעות שפונות באופן ישיר ללקוחות. על אחת כמה וכמה אם אתם פועלים מתוך תקציב מוגבל ואתם רוצים לשמור על מאזן הכנסות הוצאות ראלי בעסק שלכם. המשמעות של קידום אורגני, היא שאתם בעצם קודם כל פונים לקהל בשפה שהוא רוצה לשמוע. עם מילות מפתח מעניינות ומרכזיות לנישה שלכם, עם מאמרים בתחום העיסוק של בית העסק שלכם או עם פוסטים שאתם מפרסמים בהם מוצרים חדשים ושירותים מעניינים. כל אלו הם תכנים שמשנים לגמרי את כללי המשחק ועוזרים לכם להביא לתודעה של הקהל את העסק שלכם, גם אם אתם לא משקיעים כסף בקידום. ותנו לנו לגלות לכם סוד – לעיתים רבות התכנים האורגנים בתוך תהליך פרסום דיגיטלי הם תכנים שהלקוחות הרבה יותר מתעניינים בהם.
ההתאמה האידיאלית לצרכים – היא משימה לאנשי מקצוע מנוסים
גם אם אין לכם כל כך מושג בעולמות הקידום והפרסום, אבל אתם עדיין רוצים לעשות הכל להביא את העסק שלכם למצב שיא ההצלחה מבחינת שיווק, מומלץ לעשות עבודה על תהליך קידום דיגיטלי איכותי. המשמעות מבחינתכם היא פנייה לעזרתם של אנשי מקצוע בתחום השיווק, שכן אלו יכולים לקדם את התהליך בצורה איכותית הרבה יותר, מאשר כל ניסיון שלכם בזכות שימוש בכלים מתקדמים ואיכותיים יותר.
נכתב על ידי Trumedia