מיתוג היא הפעולה שיוצרת את התשתית לשיווק העתידי בעסק. עסק ממותג הוא עסק שכמעט כל מי שמכיר אותו יודע לא רק שהוא קיים, אלא גם מהם היתרונות שלו על עסקים אחרים באותו תחום. החלק היפה הוא שבשונה משיווק ופרסום, במיתוג המידע הזה לא מועבר באמצעות מגילות או פסקאות עבות כרס, אלא בג'ינגלים קליטים וקצרים בשילוב חומר ויזואלי המועיל להפצת התודעה. במילים פשוטות, בצירוף תמונות פונקציונאליות, מבין המתבונן מה ניצב מולו.
לחפש את המיוחד בעסק
בניית מיתוג היא בראש ובראשונה חיפוש המיוחד בעסק העצמאי שלכם. ישנם דברים מובנים מאליהם שניתן לזהות מיד. אם הייתם ראשונים בישראל באיזשהו תחום יצרני נדיר, עובדה זו צריכה להופיע בחלק ניכר ממשפטי המיתוג שלכם. אם אתם פועלים מאזור ירוק וכפרי זה יכול למשוך קהל. המוטיב הזה יכול לתרום למאמצי יצירת תודעה על קיומכם. כמובן שמי שבאמת מקצוען ומספק מוצרים או שירותים איכותיים כתוצאה מעבודה, ידע וניסיון של שנים יכול למנף את זה במיתוג שלו תמיד. המשפטים צריכים להיות קצרים, קליטים ומובנים מדוע העסק מיוחד, ועל כן יש לבחור בכם ולא באחרים.
לבנות את הוויזואליות בעסק
לוגו העסק, סמליל העסק, מודעת העסק והגוגל אדסנס (פרסומים על גבי סרטוני יו טיוב) צריכים להיות מוכנים מראש, כשחומר הגלם המרכזי בכל אחד מהם הוא עיצוב הלוגו העסקי. הוא הקלף שמניע כל פרויקט ויזואלי אליו תצאו. ההמלצה שלנו היא להשתית לוגו עם מסר כתוב וגם מסר מאויר או קריקטורה, להקפיד על מעט צבעים כדי שהוא יהיה קליט ולא פזרני מדי ולהשתמש בפונטים שלא רק יהיו יפים אלא ניתן יהיה לקרוא אותם בהינתן צבע הרקע שבחרתם.
התאמת משפטי המיתוג ללוגו
רצוי לבוא עם המון משפטי מיתוג שהוכנו מראש כדי שניתן יהיה להפיק באמצעותם מודעות ממומנות מגוונות עבור הרשתות החברתיות, גוגל אדסנס וגוגל אדוורדס במנוע החיפוש עצמו (אדסנס תופס רק בסרטוני יו טיוב). רצוי לבחור את הקהלים אליהם מייעדים כל מודעת מיתוג. למשל, קהל שיש לו ערך לקדימוּת, מסורת ואנכרוניזם יעדיף לשמוע שהייתם ראשונים או בין הראשונים לעסוק בתחום שלכם בארץ. קהל ליברלי שמסתכל בעיניים מקצועיות על ה- "כאן" וה- "עכשיו" ירצה לראות הישגים מידיים ולכן המודעה צריכה להוביל לפרויקטים מוצלחים שעשיתם ממש בימים האחרונים, לאו דווקא פרויקטים בתשלום, אבל כן איכותיים מבחינת רמתם המקצועית. בדרך זו תוכלו למתג את עצמכם בקרב קהלים שונים ולצבור יוקרה בקרבם.