מיתוג – עיצוב לוגו ואתר אינטרנט
המטרה של מיתוג היא לגרום לכך שקהל היעד הרלוונטי יזהה את העסק, המוצר או השירות עם ערכים חיוביים מסוימים כמו מקצועיות, איכות וכן הלאה. תהליך המיתוג דורש מעורבות של בעלי מקצוע וכיום הוא מבוצע גם אונליין וגם אופליין, לכן חשוב מאוד להכיר את המאפיינים שלו
מה הוא מיתוג?
מותגים הם חלק בלתי נפרד מהסביבה שלנו. הם נמצאים לידנו בבית, בעבודה, על הכביש ובתוך המשפחה ואנחנו מושפעים מהם גם בלי לשים לב. בניגוד למה שנהוג לחשוב, המיתוג הוא לא פריבילגיה אלא תנאי בסיסי להפעלת עסק מסחרי.
במילים פשוטות, מיתוג הוא תהליך ארוך אך חיוני שבו גורמים לקהל היעד הרלוונטי לייחס ערכים חיוביים מסוימים למוצר, לשירות או לעסק שלנו. מטבע הדברים, נהיה מעוניינים שהלקוחות הפוטנציאליים שלנו יזהו אותנו עם ערכים חיוביים כגון מקצועיות, איכות, זמינות, אדיבות, אמינות וכן הלאה. אז כדי לגרום לזה לקרות, עלינו לבצע מיתוג מקצועי ובעיקר להבין מה משפיע עליו.
אפיון ה-DNA של העסק
השלב הראשון בכל תהליך מלוטש של מיתוג מקצועי כולל אפיון ה-DNA הבלעדי של העסק. המטרה של המיתוג היא גם לייחד את העסק, המוצר או השירות מול המתחרים שלו, אז כדי לעשות את זה חייבים להבין כמה דברים ולענות על מספר שאלות:
- מה החוזקות של העסק שאותם רוצים להבליט?
- מה החולשות של העסק שאותן רוצים להסתיר?
- מה מעניין את הלקוחות של העסק ומה יניע אותם לפעולה?
- מה היתרונות היחסיים של העסק מול המתחרים שלו?
- מה מיוחד במוצר או בשירות של העסק?
- למה המוצר או השירות של העסק שווים את המחיר שהוא גובה עבורם?
אם נצליח לאפיין בצורה העמוקה והיסודית ביותר את ה-DNA של העסק, נוכל לדעת איזה עמדות, רגשות או תפיסות קיימות אצל הצרכנים שלו. לאחר מכן, נרצה לחבר בין העמדות הללו לבין האובייקט, הרעיון או הארגון שעומד מאחורי המותג. עם זאת, מדובר כמובן רק על חלק קטן מתוך תהליך ארוך יותר של מיתוג מקצועי בעידן הנוכחי.
הטמעת השפה הגרפית באתר
כיום מבצעים את התהליך של מיתוג מקצועי באופן מעט שונה לעומת העבר. הסיבה לכך היא שלא ניתן להסתפק רק במיתוג אופליין, כמו למשל באמצעות שלטי חוצות או כתבות יחסי ציבור בעיתון. אם רוצים להעביר את המסר, חשוב לבלוט גם במרחב המקוון וביקר לדאוג להטמיע שפה גרפית אחידה באתר האינטרנט ובכל מקום אחר שבו המותג מופיע.
החדשות הטובות הן שניתן לשלב את תהליך המיתוג כבר בשלבים מוקדמים יחסית של עיצוב אתרים והאפיון שלהם. אם עובדים בצורה מסודרת, לא אמורה להיות שום בעיה לדאוג למתג את הלוגו של העסק, את המסר השיווקי שמופיע בראש האתר, את השפה שבה התוכן כתוב, את עמוד הפייסבוק שלו ועוד.
בעבודת מיתוג צריך לדאוג לאחידות ואין מקום לפספוסים. כל טעות קטנה עלולה לעלות ביוקר, לכן מסתכלים על הזמן על התמונה הגדולה ועל החוויה של הצרכנים והגולשים. באתרי אינטרנט זה כולל למשל את האופן שבו מבצעים עיצוב לוגו לפי הצבעים המזוהים עם המותג, בעוד בחנות עצמה זה כולל את צבעי הקירות, הריצוף ואפילו הבגדים של העובדים.