לנצח את השוק: עיצוב גרפי ומיתוג שעובד
עכשיו חיים מיתוג ! עד לפני שני עשורים ואולי אפילו שלושה, היה המיתוג שייך רק לחברות גדולות, חברות ויצרניות ענק מהמובילות ביותר בארץ ובעולם. כיום יותר מתמיד מיתוג ועיצוב גרפי הולכים יחדיו. יד ביד לעבר הניצחון. למקום הראשון. למותג מנצח.
חברות קטנות שלא נפלו בקטגוריה הזו לא חשבו שהן צריכות למתג את עצמן, ונשארו במסגרת שלהן ללא כל בידול או מיתוג, והיו בהחלט נתונות לתחרות קשה בתחום הפעילות העסקית שלהן. לצד החברות הגדולות כאמור, התפתחו יותר ויותר חברות קטנות שלא מצאו כאמור שום צורך במיתוג, ולמדו בדרך הקשה שאם הן לא ימתגו את החברות שלהן הן לא ישרדו. ככה בעסקים.
התחרות על ליבם של הצרכנים אילצה אותם לשווק את עצמם באופן ישיר מולם, תוך ניצול של כל אומנויות המכירה והשכנוע כדי לנכס לעצמם כמה שיותר לקוחות. חברות שחשבו קדימה ושילבו עיצוב גרפי ומיתוג בחברה שלהם התקרבו צעד נוסף להצלחה.
זה לא המוצר שלו, זה שלי !
כיוון שהחברות הקטנות לא היו ממותגות וגם לא היה להן שום לוגו, כי זה כאמור נתפס כאסטרטגיה של הגדולים, נוצר בלבול וחוסר זיהוי של מוצרים ושירות בין החברות הקטנות וגם הצרכנים לא בדיוק ידעו איפה הם קנו למה דווקא שם ולא פיתחו שום נאמנות צרכנית.
הדבר שגרם בעצם לצרכנים לפתח נאמנות צרכנית זה תחושת השייכות וההזדהות שלהם עם מוצר או שירות שנתפס בעיניהם כמותג. הצורך ביצירת מיתוג עסקי והפיכת חברה לממותגת וליצור את הבידול שהיא זקוקה לו, זה כדי לייצר לעצמה את מועדון הלקוחות והצרכנים שלה, וכדי שהם יפתחו אליה סוג של רגשות ואהדה ויהפכו ללקוחות נאמנים וחוזרים.
אם חברה לא ממתגת את עצמה ולא ממציאה לעצמה את הלוגו שלקוחות יכולים להזדהות איתו, הלקוחות הללו ימצאו את עצמם עוברים לחברה אחרת, משום שמה שעשוי לגרום להם להזדהות זה המיתוג ואם אין מיתוג אין לך נאמנות. איך עושים זאת נכון? שילוב של מיתוג ועיצוב גרפי יהפוך כל מוצר לממותג.
כאשר חושבים על עיצוב לוגו חושבים על הזדהות, מה הטריגר, מה ימשוך את הקהל היעד ויהפוך אותו לקהל רלוונטי. מחשבה רבה שמתמקדת במה שהצרכן רוצה, במה שהקהל מעוניין לקבל מהמוצר שלך. יהפוך אותו למותג, יהפוך אותו לרלוונטי, יהפוך אותה למוצר הנבחר במדף המוצרים. המוצר שכולם רוצים וכולם חוטפים.
לוגו נותן תחושה של אחריות ואמינות !
הצורך של כל חברה בשירותי עיצוב גרפי ומיתוג קשורים בכך שעצם קיומם משרה על צרכנים ולקוחות סוג של ביטחון. עיצוב גרפי נכון יוצר לוגו חזק, ככה זה עיצוב לוגו, כאשר לקוחות רואים לוגו חזק הם רואים לוגו שמשדר מקצועיות וחברה אמינה. הדבר שהצרכנים בדרך כלל מחפשים בהתקשרות הצרכנית שלהם עם חברות זה סוג של אמינות ותחושה, איך זה קורה אתם שואלים? מיתוג עסקי ועיצוב גרפי שהופכים כל מוצר למותג.







