מיתוג בתי עסק מאפשר לכם להגיע בקלות לקהלי יעד עוד לפני שהתחלתם לשווק באופן אינטנסיבי. אין ספק שאת עיקר הלקוחות שלכם אתם תפגשו בשלב השיווק. אבל לקוחות שהגיעו ממיתוג בלבד, כלומר מצפייה במודעה ומקריאת הג'ינגלים הקצרים ההתחלתיים, הם אלו שיישארו באמת נאמנים לכם ולא יוכלו לדמיין נותן-שירות אחר במקומכם. בעולם ובישראל במיוחד, יש ערך רב לרגש שבין הלקוח לבין העסק. מה שיוצר רגש, בסופו של דבר, הוא שלב המיתוג, בו אתם מציגים את עצמכם במלוא הדרכם באופן פשטני, קליט ומובן.
הלוגו של העסק – בסיס המיתוג
כמובן שכל פרויקט מיתוג צריך להתבסס על עיצוב לוגו עסקי. הלוגו העסקי יכול להיות מיושם באמצעות איור, הנפשה או הדפסה של כלי עבודה הקשורים לתחום העיסוק שלכם, ואם זה עסק של קניין רוחני (למשל כתיבה, מניות וכד') ניתן להיעזר במושגים מעולם המסכים והכתיבה (למשל איור של גרף מניות או של דף ועט)הלוגו יכול להתבסס גם על אחד המוצרים שאתם מוכרים אם הוא נראה קליט. למשל, בחנויות מחשבים ישנות משנות התשעים, יזמים רבים הדפיסו דיסקט, משום שצורת הריבוע עם העיגול המחורר מאד קליטה. התמונה של הלוגו צריכה להכיל את שם העסק, ורצוי גם ג'ינגל קליט המבטא את היתרון המובהק שלו: "(שם של שירות) ביעילות", למשל.
משפטי מיתוג למודעות ממומנות
משפטי מיתוג עבור מודעות ממומנות מאפשרים לכם לחבר מדי חודש או שבועיים (תלוי מתי אתם מעדכנים את הקידום שלכם) מודעות גרפיות בפייסבוק, באינסטגרם, בגוגל אדוורדס ובגוגל אדסנס על גבי סרטוני יו טיוב. המשפטים צריכים להתבסס על כל אלמנט של יתרון שיש בעסק שלכם: הוא היה הראשון בתחומו בארץ, הוא היה חלוץ בתחום מקצועי מסוים שקשור לעיסוק, הוא חד ומקפיד על מקצועיות כערך עליון, הוא מספק את השירות בסביבה כפרית אותנטית, וכד'. המשפטים הללו הם שיניעו את הקורא ללחוץ על המודעה. כמובן שצריך להעסיק קופירייטר שיתרגם את חומרי הגלם הללו למשפטים ממותגים שיזהו אתכם עם התכונה בה המודעה מתמקדת באופן המובהק ביותר.
הוצאת פרויקטים בתחום המיתוג
על מנת להוציא פרויקטים בתחום המיתוג לעסקים אתם צריכים לבוא עם המשפטים שחיברתם בפרק הקודם, ולשלב אותם עם הלוגו העסקי. הפרויקטים יכולים להיות מודעות גוגל אדסנס לסרטוני יו טיוב, מודעות גוגל אדוורדס בגלישה שוטפת באתרים, מודעות פייסבוק, מודעות אינסטגרם, ועוד. באמצעות הפרויקטים הללו אתם פותחים לקהל שלכם צוהר לתכנים שיווקיים עתידיים שתחברו.






