אנו חיים בעידן שבו כמעט כל עסק מחזיק באתר אינטרנט כזה או אחר. זה יכול להיות אתר עסקי, אתר תדמיתי או אתר מכירות, זה ממש לא משנה, הרעיון הוא שמי שנמצא ברשת, חייב להכיר את כללי הקידום ולבחור חברה מקצועית שתייצג את כל המערך השיווקי שלו ברשת בין אם זה בתהליך קידום האתר, בין אם בנוכחות ברשתות חברתיות ובין אם בניהול המוניטין שלו ברשת.
האם יש קשר בין עיצוב אתר וקידום אתרים? ובכן, בהחלט! למעשה, כל דבר שמשרת את האינטרס של הגולש והופך את חווית המשתמש שלו לטובה יותר, נעימה יותר ובעצם מספק לגולש מענה על החיפוש של שבמנוע החיפוש, תורם לתהליך הקידום של האתר שלכם.
מה זה עיצוב אתרים?
ובכן, כשאנחנו מעצבים את האתר אנו מתייחסים בראש ובראשונה ללקוח שעומד מולנו. כשאנחנו אומרים לקוח, הכוונה היא בעצם למי הוא קהל היעד של אותו לקוח וזה בעצם הנקודה שבה אנחנו מתחילים בתהליך העיצוב והבנייה של האתר. אנחנו רוצים לבנות אתר שתואם את הראש של הגולשים שלנו, ממש כמו מוצר אחר שאנחנו משווקים ומפרסמים החוצה. לחשוב מחוץ לקופסא ולבנות ממשק נוח, אינטואטיבי ונעים לשימוש.
סביב תהליך בניית האתר והעיצוב אנחנו בונים קונספט שלם שיתמוך בפורמט השיווקי של העסק שלנו ויעביר מסר מדויק ונכון לגולש. עיצוב לוגו ואתר זה בעצם הכל… זה הצבעים שאנחנו בוחרים, הכותרות, הגדלים של הכתוביות, הפונטים, הפופ אפים בתוך האתר, הדרך שבה אנחנו בוחרים לסדר את הקטגוריות, מיקום התמונות, הניווט בתוך האתר, רזולוציית הצפייה שאנחנו בוחרים, העיצוב של התוכן ועוד…
ואיך כל זה משפיע על תהליך הקידום של האתר?
למעשה, העיצוב נבנה ונעשה בצורה נכונה, זה הדבר הראשון שמשפיע על הגולש שלנו כשהוא נכנס לאתר. ברגע שהגולש נשאר באתר שלנו, אחוזי הגלישה עולים וזה גורם לו לשוטט באתר, לקרוא את התוכן, ללחוץ על קישורים שמובילים אותו למקומות אחרים בתוך האתר וגם מחוצה לו. כל זה הופך את האתר שלנו לרלוונטי בהתאם לחיפוש שהוא ביצע…
מה עוד הופך אתר טוב מבחינה עיצובית?
- כשיש רווח נוח בין האלמנטים, הסרטונים, הטקסטים או התמונות שמופיעים באתר
- כשהאתר שלנו מתאים גם לסמרטפונים וטאבלטים ולא רק למחשבים
- כשיש מחשבה על האופן שבו אנחנו משלבים את הצבעים
- כשהקטגוריות מסודרות נכון בתוך האתר
לסיכום, כבר בשלב בניית האתר, עלינו להתייחס לכללים של מנוע החיפוש גוגל ולבנות את האתר בהתאם לצרכים של הגולש. אתרים שלא נבנים על פי אותם כללים בין אם זה בתוכן של האתר ובין אם בשפה העיצובית שהאתר מציג, נפגעים בתהליך הקידום שלהם וחבל. כדי שיהיה קל לקדם את האתר, מומלץ לבצע את תהליך התכנות, הבנייה והעיצוב של האתר בהתאמה אישית ולא בהתאם לשבלונה כללית כלשהיא.






