עיצוב לוגו הוא חלק מתהליך כולל של בניית מותג. כדי שמותג יצדיק את עצמו הוא צריך להיות: שונה, אחר, מיוחד, חדשני, פורץ דרך, איכותי ויתרוני.
אם אנחנו מביטים לאחור אל ראשית דרכם של מותגים, הרי שכולם בלי יוצא מן הכלל, הביאו חדשנות. כמעט כל מותג שקיים כבר עשרות שנים, היה פורץ דרך בתחילת דרכו והביא לעולם משהו שאף אחד אחר לא הביא.
בחינת ההסטוריה של כמה מותגים מובילה למסקנה שבעבר מותג היה פטנט, משהו שהביא משהו ובעיקר חדש. היום מותג הוא משהו איכותי ועולה ביתרונות שלו על מוצרים דומים, אבל בעבר החדשנות היא זו שיצרה את המותגיות של המוצר.
מנעול יל ובן אנד ג'ריס
רוב המותגים העולמיים היו כאן הרבה זמן לפנינו. התפתחותם של רוב המותגים הייתה בראשית המאה הקודמת והסיבה להתפתחות שלהם הייתה בגלל צורך וחסר שנוצר במציאות וגם בגלל היכולת לייצר אותם בעידן המהפכה התעשייתית.
מנעול יל למשל שמשווק עד היום הומצא באמריקה הקולוניאלית ב-1840 ע"י סר לינוס ייל, כן שם המנעול כשמו וזה מה קרה תמיד עם מותגי העבר, הם נשאו את שם הממציא שלהם. הבן שלו אחראי על פטנט הצילינדר הנהוג עד היום.
דבר נוסף שמאפיין את המותגים בעלי ההסטוריה והמוניטין, אלה הם הסיפורים שמאחורי המותגים. בדרך כלל אלה סיפורים תמימים שעשו פריצת דרך מתוך הזדמנות ולא במטרה לעשות "מכה".
גלידות בן אנד ג'ריס למשל מיוצרות עד היום ע"י בן כהן וג'רי גרינפילד שבשלהי שנות ה-70 היו ילדי פרחים שהחליטו לקחת קורס להכנת גלידה בהתכתבות ואחר כך פתחו דוכן לממכר הגלידה שייצרו בתחנת דלק בניו יורק. חשבו שאתם בוחרים בחברה מקצועית שמתמחה בתחום בניית אתרים... גם אתר קטן יכול להיות גדול, שעושים אותו נכון.
מקור הלוגואים ההסטוריים!
עיצוב לוגו היום הוא אומנות בפני עצמה. איך לקחת את ערכי המותג, לזהות מה הכי חשוב בהם ולבנות על סמך כמה תכונות לוגו שיזוהה עם המוצר.
בעבר כל העניין של הלוגואים היה הרבה יותר פשוט ובעיקר ביקש להעניק סמל לפטנט. לא הייתה חשיבה מותגית, הלוגו היה כמו כתובת שלה ההמצאה. אף אחד לא השתמש במונחים של מותג. אבל בגלל שזו הייתה המצאה, זה הפך למותג.
רוב הלוגואים של המותגים ההסטוריים נשאו בהרבה מקרים את שם המשפחה או ראשי תיבות של הממציא. הרבה פעמים הייתה גם גאווה מקומית ולכן לעיצוב הלוגו התווסף איזה איור או גרפיקה שציינו איפה מייצרים את התוצרת הזו. ומי בכלל קרא לה מותג, גם קוקה קולה שהומצא ב-1886 ע"י רוקח היה רק משקה מעורר נגד עצבים משהו כמו משקה אנרגיה אבל מי חשב שתהיה לו כזו אנרגיה כבר מעל 150 שנה בדיוק כמו קידום אורגני לאתר, שזה עובד. זה עובד תמיד.