בשנים האחרונות כמו עוד תחומים אחרים, עבר הדפוס הדיגיטלי תמורות של ממש מאז מכונת הדפוס הראשונה שעבדה על קיטור וזה קרה בשנת 1814, ומכונת הדפוס החשמלית הראשונה הגיחה לעולם ב- 1839.
מאז חדרו לעולם הדפוס מושגים כמו: דפוס בלט, אופסט ועוד אבל כל ההתפתחויות האלה הן כלום לעומת המהפכה שעשה הדפוס הדיגיטלי.
דפוס דיגיטלי מאפשר למכונת דפוס דיגיטלית להדפיס מתוך קובץ גרפי של מחשב. כלומר- כל מה שהיה חשוב עד ההדפסה הדיגיטלית הפך לשולי כמו צבע אחד או צבע מלא, כמות הדפים שלא לדבר על דילוג על מה שהיה קדם דפוס. מעצב גרפי שעושה עיצוב לוגו, מדפיס אותו פשוט ישירות מהמחשב לנייר ובזה נגמר.
עיצוב לוגו בדפוס אופסט
למרות כל החידושים הדיגיטליים דפוס אופסט היה ונשאר נפוץ עד היום.
בשיטת הדפסה זו מפיקים ראשית לוחות הדפסה בדרך כלל מאלומיניום, עליהם מקרינים את הגרפיקה שרוצים להדפיס. באמצעות מכונה מיוחדת ניתן לתרגם את הקובץ הגראפי להקרנה על הלוח. בהדפסת אופסט בצבע אחד נדרש רק לוח אחד אבל כאשר מדובר בכמה צבעים נדרשים לוחות בארבעה צבעי יסוד היוצרים תמונה צבעונית והם: צהוב, שחור, מג’נטה וציאן.
יש בתי דפוס שיש בהם מכונת דפוס אופסט שמסוגלת להדפיס רק בצבע אחד ויש מכונות פרוצס שיכולות להדפיס תמונות צבעוניות. נדרש איש מקצוע מיומן לכוונון כמויות הצבע במכונה לצורך הדפסה צבעונית.
ואיך זה עובד עם לוגו? אם יש עיצוב לוגו בצבע אחד, נשתמש במיכון לצבע אחד ואם יש עיצוב לוגו צבעוני נצטרך להדפיס במכונת פרוצס.
שימושי דפוס של היום
נכון שאנחנו נמצאים במהפכה דיגיטלית שמשנה לגמרי את כל צורת ההתייחסות שלנו לחומר מודפס, כי לרוב כולם קוראים היום מהצג (חוץ מחובבי הספרים שלא מוותרים על ריח הנייר של ספר חדש).
בתי עסק וחברות משתמשים היום גם בתהליך מיתוג בדפוס לצורך הדפסת כרטיסי ביקור, ניירת לעסק, קטלוגים ועד לעיצוב לוגו שמופיע באתר האינטרנט ובכל פרסומי החברה בין אם זה פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק או בכל מדיה אחרת.
עיצוב לוגו הוא סוג של חותמת “כשרות” וגושפנקה לאיכות ואם יש לך מותג חזק ביד, כדאי מאוד שגם יהיה לך לוגו חזק.
הקשר בין הלוגו לעסק
הקשר בין עיצוב לוגו לאפיון העסק, הוא ישיר. לוגו טוב בדרך כלל מכיל איזה שהוא נתון חשוב על העסק שרוצים להבליט ולחשוף אותו כמו למשל: מהירות, חוזק, אמינות, טבעי ועוד. כלומר תמיד בעיצוב לוגו יהיה איזה שהוא אלמנט שמהווה את אחת התכונות החזקות של המותג ומזוהה עמו. אם יש הלימה בין עיצוב הלוגו למוצר, לא ייקח הרבה זמן והלקוחות יזהו את המוצר גם בלי הלוגו. ככה זה עובד. כאשר יש לוגו טוב הכל טוב יותר, תהליך המיתוג, בניית אתר לעסק, קידום העסק ועוד.