עיצוב אינטראקטיבי רוצה לעשות בעיקר רק דבר אחד: לא להשאיר את הגולש אדיש.
עד שלא הייתה לנו רשת אינטרנט כזו גועשת ובועטת לא היה קיים מושג כזה עיצוב אינטראקטיבי. הקשר בין הגולשים לאתרים הוא שיצר את המושג הזה שמקבל משמעות רחבה וחשובה בעיצוב ובניית אתרים, פורטלים, חנויות מקוונות ועוד.
מדברים היום על 5 שניות שיש לכל אתר לגרום לגולש להישאר בו, או לעבור ממנו לאתר אחר. אם הגולש עובר זה אומר שאיבדת לקוח, אם הוא נשאר אז אולי זכית בלקוח חדש.
עיצוב אינטראקטיבי בא לענות על חווית המשתמש, הגלישה, העברת המסרים ויש לו כאמור כמה שניות "לתפוס, את הלב והעין של הגולש ולגרום לו להתיידד אתו.
עיצוב אינטראקטיבי כבר "בעץ" האתר
חברות בניית ועיצוב האתרים המובילות יודעות לספר על חשיבות החדרת האינטראקציה עם הגולשים כבר בשלב תכנון האתר, הרבה עוד לפני שהוא עלה לאוויר.
האינטראקטיביות המתבקשת תכלול את הפוקנציות הבאות:
- ממשק ניווט נוח, מידע זמין, נגיש וקליט
- כותרות בולטות נראות לעין
- מעבר קל לדפים אחרים
- חלוקת טקסטים נוחה לעין
- גרפיקה חלקה ולא עמוסה מדי
כאשר לוקחים בחשבון את כל החוקים הללו, עוד לפני שבונים אתר, יש
סיכוי יותר מסביר, שהגולש יישאר באתר שלכם, ואולי גם יהפוך ללקוח.
ממשק ניווט נוח ומידע זמין, נגיש וקליט
המטרה היא לגרום לגולש להתמצא בין כל עמודי האתר בקלות יתר על ידי הנגשה של עמודי האתר באמצעות תפריט
הניווט הראשי, תפריט צד, קישורים פנימיים, קישורי פוטר (חשוב שזה יראה טבעי ולא מניפולטיבי מידי).
ניתן גם להוסיף איזורי פוסטים חדשים בעמודי האתר השונים ולהציע לגולש להתעמק בנושאים שלא היו מוכרים לו עד כה בניית אתר המתקשר לתחום העיסוק של העסק יעזור לתהליך מיתוג ויגרום לתוצאות טובות יותר, ללידים חזקים יותר ולקוחות חוזרים ונאמנים הרבה יותר.
כותרות בולטות והיררכיות על פי חשיבותן
הכותרות נותנות הקדמה להקראת מה צפוי הגולש לקרוא בטקסט לכן מומלץ להגדיל את הכותרות משאר התוכן, להתאים להם צבע ייחודי שישתלב עם עיצוב האתר ולהגדיר את רמת חשיבותן ע"י הגדרת תגיות H. הגדרת תגית H מאפשרת להגדיר לזחלנים של מנועי החיפוש על מה התוכן מדבר ומה הגולש צפוי לקרוא.
מעבר קל לדפים אחרים
הכוונה היא לאפשר לגולש להגיע לעמודים פנימיים יותר שלא בהכרח מקושרים מעמוד הבית באמצעות קישורים פנימיים בין העמודים השונים. מעבר לכך שהדבר תורם לחווית הגלישה, קישורים פנימיים הנותנים ערך נוסף לגולש ישאירו אותו זמן נוסף באתר ויצמצמו את אחוז הנטישה.
חלוקת טקסטים נוחה לעין
חלוקת טקסטים לפסקאות גורמת לטקסט להיראות אסתטי יותר לעין, נוח לקריאה, מעניין יותר ותורמת לחווית גלישה ותרומת ערך לגולש. תבדקו זאת בעצמכם תמדדו כמה שניות ייקח לכם לנטוש עמוד עמוס תוכן ומבולגן למרות שהטקסט נכון ואינפורמטיבי.
גרפיקה חלקה ולא עמוסה מדי
בכל הקשור לגרפיקה חשוב מאוד להימנע מעיצוב יתר. עיצוב יתר כנראה יגרום להסחת הדעת של הגולש מהמסר העיקרי אותו האתר רוצה להעביר עם שילוב של לוגו החברה ובכך עלול למשל להוריד את כמות הלידים הצפויים להשאיר את פרטיהם באתר.
אך עם זאת אסור להזניח את כל מה שקשור לעיצוב הכללי של האתר. חשוב שהעיצוב יעשה עם שימוש בפונטים וצבעים נוחים לעין שיגרמו לגולש להישאר באתר ולשים דגש על מראה אסתטי ונקי. בשביל זה יש מעצבת גרפית מנוסה.
מהי אינטראקציה נכונה?
אין אינטראקציה נכונה לגבי כל האתרים. לכל אתר יש וחייב להיות האפיון שלו, קהל היעד, חתך הגולשים והלקוחות שלו, וזה צריך לגרום לקבלת החלטות ויזואליות וטקסטואליות באתר עצמו גם שמדובר על עיצוב לוגו וגם שמדובר על עיצוב האתר.
בניית אינטראקציה נכונה מתבססת על ניתוח פסיכולוגי של התנהגות הגולש, מהו המידע החשוב והראשון שצריך להיות מפורסם באתר, באיזה אופן. איזה עוד מידע כדאי להעביר ובאיזה עמוד וכיצד ידפדף הגולש באתר ויגיע לכל המידע שאתם רוצים ומכוונים אותו אליו.
כאשר יוצרים עיצוב אינטראקטיבי צריך לדעת איך לשתול מסרים שיווקיים, מידע חדש, מבצע וכד' כדי לגרום לגולש לא רק להיות באתר אלא גם להשאיר פרטים ולבצע פעולות מסוימות כלומר- לגרום לו להיות אינטראקטיבי עם האתר שלכם וזוהי כל החוכמה.
משרד שיווק יגרום לאתר שלכם לככב ברשת ולהפוך למותג מנצח. שימוש בכלים ייחודים תוך כדי סיעור מוחין אצל המומחים הטובים ביותר בשוק יגרמו לכל אתר להיות ה – אתר!