ישנם המון סוגים של מוצרים שיכולים להיכלל בהגדרת מוצרי פרסום. מוצרי פרסום הם בעצם מוצרים רגילים, יכולים להיות שמישים ויכולים להיות שלא, יכולים להיות קטנים, גדולים, חשמליים, ומה לא. כל עוד קיים על המוצר עיצוב הלוגו או ציור או שם של חברה מסוימת, המוצר נכלל כאחד מתוך מוצרי פרסום שקיימים. המון חברות בעיקר חברות גדולות לוקחות את הפרסום העצמי שלהן צעד אחד קדימה, לדרך שיווקית הרבה יותר יקרה אך עם זאת הרבה יותר מכניסה רווחים לחברה.
לא כל חברה יכולה להרשות לעצמה להשתמש בדרך של מוצרי פרסום, בכדי לפרסם את עצמה. מוצרי פרסום הם דרך יקרה מאוד לפרסם חברה, ההוצאות על המוצרים ועל הדפסת לוגו יוקרתי עליהם והשיווק שלהם בחנויות או החלוקה שלהם לציבור, כל זה עולים המון כסף. רק חברה מבוססת כלכלית יכולה להרשות לעצמה לעשות זאת. רק חברות גדולות מאוד, בעלות רווחים גבוהים מידי שנה, בעלות מפעלים רבים או סניפים רבים יכולות להרשות לעצמם לעשות זאת.
הפצה של מוצרי פרסום עם לוגו
בעבר חברת קוקה קולה הפיצה מוצרי פרסום. היא השתמשה בכל מוצרי הקיץ בכדי לפרסם את החברה. חולקו שמשיות אדומות עם לוגו של קוקה קולה, כובעים, חולצות, מגבות לים ומזרונים מתנפחים. כל אלה הם מוצרי פרסום. קיימים גם ארגונים או חברות הרבה יותר קטנות שמרשות לעצמם לשווק החוצה מוצרי פרסום, אך כיוון שהן קטנות, כך גם המוצרים, כמו למשל מצתים עם שם החנות והכתובת. מוצרים בסדר גודל סמלי לחלוטין, אך גם הם עושים את העבודה ומעלים את הרווחים. מוצרי פרסום הם דרך שיווקית טובה ויעילה, אך בתנאי שהיא אפשרית. מוצרי פרסום יכולים להעלות את רווחי החברה בצורה משמעותית. היתרון בהם הוא שהם מספקים את הלקוח, כיוון שקיבל מוצר חינם, והוא משתמש בו לפעמים לעיני כל ומפרסם אותו יותר.