עיצוב גרפי הוא סידור של אלמנטים ויזואליים דו מימדים באופן שיוצר משמעות חדשה ויזואלית, ממוקדת ומגדירה.
עיצוב גרפי הוא תחום שכולל היום עיצוב של ניירת לסוגיה, שלטים, לוגואים, ספרים, חוברות, סרטים, אנימציה, עיתונים וכו'.
העיצוב הגרפי הוא שפה שמתכתבת עם החושים, הזיכרון והרגשות שלנו. ככל שהעיצוב יהיה יותר מיוחד, בולט ושונה, כך הוא ייזכר והדבר חשוב במיוחד כאשר מדובר בתהליך של עיצוב לוגו לעסק או חברה ש"רצה" עם הלוגו שלה במיתוג.
היום עושים גרפיקה ממוחשבת
בעבר כדי לעסוק בעיצוב גרפי היה צורך בכישרון ציור כלשהו, היום יש לשירותם של המעצבים שלל תוכנות גרפיות שעושות עבודה מצוינת והרבה יותר מדויקת מעבודה ידנית כמו בעבר.
אבל- דבר אחד המחשב לא יכול לעשות וזה לייצר רעיונות. משום כך הייחוד הגדול ביותר של העיצוב הגרפי הוא היכולת להיות יצירתי, ולעצב משהו שמישהו אחר עוד לא עיצב ושיש בכוחו להיות הדבר הבא.
הדבר הזה בעיקר בא לידי ביטוי בעיצוב אתרים שצריכים לשדר בדף הבית שלהם בכמה שניות, המון מסרים מרשימים אבל שיהיו גם שיווקיים, ממותגים ומקוריים. את זה יכול לעשות רק מעצב גרפי טוב שמבין דבר או שניים על עיצוב.
עיצוב גרפי הוא תחום שנחשב לאומנות שימושית ואכן יש הרבה מאוד אמנים שמתפרנסים מעיצוב גרפי בעוד שהם גם יוצרים אומנות פלסטית ועוד.
הקשר בין עיצוב גרפי ומיתוג
השפה הגרפית משתמשת בעיצוב כדי להעביר מסרים ואנחנו חיים ממסר למסר וגם מאמצים מסרים ומתאהבים בלוגואים.
לוגו הוא סימן מסחר שיש עליו הגנה של פטנט ולאיש אסור להעתיק, לחקות או לזייף לוגו של חברה אחרת.
כאשר חברה רוצה למשל למתג את עצמה ולייחד את המוצרים שלה וגם להגיד עליה משהו שיאפיין אותם ולא מוצרים אחרים דומים, היא עושה להם מיתוג. מיתוג הוא בידול, יצירת יתרון, הדגשת היתרון ובחירת לוגו ושרשרת של פרסומים מעוצבים שמבקשים להעביר מסר אחד חשוב זה אנחנו ולא מישהו אחר.
עושים את זה בטקסט, עושים את זה בצבעים ועושים את זה בגרפיקה וביחד- זה עיצוב גרפי.
עיצוב של לוגו נכון שקולע למוצר הופך להיות "הצל" של המוצר עצמו והצרכנים כבר לא עושים אבחנה בין המוצר לבין הלוגו שלו- אחד הם.