אין ספק שאחד התחומים החשובים שתעסקו בהם הוא המיתוג העסקי. מיתוג מגיע לפני היציאה לשיווק כי הוא יאפשר לעסק שלכם להיות כבד משקל, רב עוצמה וחשוב בתוך השיח במשק אודות התחום שלכם. עם מיתוג נכון – תמיד כאשר חברה בע"מ או אדם פרטי יבקשו המלצות בפייסבוק, השם שלכם יופיעו לפחות 5 פעמים אם לא יותר, גם אם באותו החודש לא עסקתם כלל בשיווק. מיתוג שומר עליכם גם בימים שלא תוכלו לעבוד ולייצר תכנים חדשים ועדיין להישאר עם הראש מעל למים ואפילו הרבה יותר גבוה מהם. כיצד בונים מיתוג לעסק, אם כן?
יצירת הלוגו – התמורה הראשונית שתצטרכו להסדיר
באמצעות עיצוב לוגו לעסקים – פרויקטי מיתוג שלכם נמצאים במסלול הבטוח אם הוא עוצב בדרך מוצלחת. ומהי הדרך המוצלחת לעצב לוגו? בגדול, אפשר לבסס לוגו על איורים וסמלילים, ואפשר לבסס אותו על פונטים בעברית או אנגלית. ניתן לשלב בין האלמנטים, ואפילו להטמיע מסר שיווקי קליט, על אף שמדובר במיתוג ולא בפרויקט שיווק. למשל, בשנות התשעים כשלא היה יו טיוב, רוב גולשי האינטרנט השתמשו בנגן ה- mp3 ווינאמפ (Winamp). מדוע רבים בכל רחבי העולם בחרו דווקא בו ולא, למשל, בנגן של מייקרוסופט? כנראה בזכות המיתוג שלו. בכל מקום, עד היום, כשמקישים את ביטוי החיפוש "הלוגו של ווינאמפ" מתקבלת תמונה עם השם Winamp ומתחתיו משפט מיתוג קצר וקולע: "הוא יגרום ללמות (למה, ממשפחית האלפקות) להתנועע". זה משפט מצחיק, קצר, קולע למטרה ומסקרן את הקורא. בדרך זו אתם יכולים למתג את עצמכם, אך גם הצבת השם של העסק מספיקה למיתוג, במיוחד בליווי תמונת לוגו קליטה וחדה.
יצירת משפטי מפתח לקמפיינים עתידיים
משפטי המפתח הם לא מאמרים ולא חולקים מידע על המשתמש. הם כן צריכים לגרום לו לבחור בכם ולא באחרים: "הראשונים בישראל בתחום", "בואו ללמוד בסביבה כפרית ושקטה", "העסק ממוקם בעיר, מרחק הליכה מהמרכז", "כשעוצמה ומקצועיות נפגשים" ועוד. המשפטים הללו נועדו לגרות את האינטלקט ולכן הם מוצבים כמודעות ממומנות בפייסבוק, אינסטגרם, גוגל ודומיהם כדי לגרום למשתמשים להקליק ולהגיע לאתר של העסק, לדף הנחיתה, למאמר או לכל מקום אחר.
יציאה לקמפיין מיתוג בפעם הראשונה
בפעם הראשונה שאתם יוצאים לקמפיין מיתוג, חשוב לבחור במשפטם הקצרים והקליטים ביותר, לשלב את הלוגו וגם לכוון לאוכלוסיות הנכונות. אם המשפט מדבר על הכאן והעכשיו ואינו עוסק במי היה ראשון בארץ, למשל, סביר שמדובר במודעה שמיועדת לקהל ליברלי, ברובו צעיר בגילו. אם מדובר בקמפיין המדבר על החלוציות והראשוניות שלכם בתחום בהשוואה למתחרים, זה קמפיין לאוכלוסייה יותר שמרנית, לרוב מבוגרת.