עיצוב לוגו (או סמליל), הוא אחד התחומים החשובים ביותר בעולם העיצוב.
לוגו איכותי ומעוצב הבנוי כהלכה, יכול להיות כלי בעל כח רב. איך לנצל את מלוא כוחו של הכלי הנפלא הזה?
אז.. איך איך עובד תהליך של עיצוב לוגו?
עיצוב לוגו – שלב אחר שלב
1. סיעור מוחות – רעיונות לעיצוב לוגו
לסיעור המוחות יש 2 מטרות על:
1. למלא את הראש ברעיונות ומקורות להשראה
2. לקבל רעיון ראשוני של המסר אותו אתם רוצים להעביר
איך עושים את זה? פשוט משתגעים עם רעיונות, ממש לא לפסול שום כיוון על הסף, הרעיון הוא להגיע לאותם רעיונות לא בנאלים ולכן חשיבה מקובעת, לא תספק את הסחורה במקרה הזה.
לחפש בכל מקום שאפשר, לצאת מהקופסא, לחפש בגוגל תמונות, לעבור על האתרים של המתחרים. מומלץ לבצע את התהליך קודם כל לבד, ואחר כך ביחד עם שותף נוסף לתהליך, כך למעשה תוכלו למקסם את היצירתיות שלכם. הקפידו לתעד את כל הרעיונות שלכם בקובץ/תיקיה/דף מסודר, אשר בתורו ישמש כחומר הגלם שלכם לרעיונות לאותו עיצוב לוגו (כמובן שעשויים להתווסף עוד רעיונות בהמשך).
2. המסר של הלוגו
רישמו על דף (כן, זה חובה) את המסר שאתם רוצים להעביר באמצעות אותו לוגו. הגיעו לרשימה מצומצמת של 2-3 מילות מפתח אותן אתם מקווים להגשים בלוגו.
בשלב המסר כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום שכבר התנסו פעמים רבות ויודעים מה עובד.
התקשרו עכשיו לייעוץ: 035361513
3. טיוטה
עכשיו שהראש שלנו גדוש ברעיונות ויש לנו את המסר הרצוי, ניגש לעיצוב טיוטת הלוגו עצמו. עלינו לשים לב למספר נקודות לפני שהולכים לשולחן העבודה ומשרטטים לוגו לא נכון:
פשטות
זה נשמע קצת כמו קלישאה, אבל אי אפשר להדגיש את נושא הפשטות מספיק. הפשטות חשובה מ-2 סיבות עיקריות:
1. יכולת העיבוד המוגבלת של בני האדם – בעידן המידע, אנשים משקיעים מעט מאוד זמן בקידוד הלוגו לזיכרון שלהם. ללוגו פשוט, יש סיכוי רב יותר להישמר בזיכרון, ולהעביר את המסר הרצוי.
2. מגבלות טכניות – לוגו מורכב יכול להיראות נחמד בתור תמונה על קיר, אך אותו בתור אייקון, בתור סמל למעטפות החברה, הלוגו שמודפס על מסמכי החברה במדפסת שחור-לבן, ועוד – הפרטים יהפכו ללא מובנים.
סמל
הוסף סמל מקורי, ייחודי ופשוט מבחינה גרפית. שים לב שהוא גם מחובר למסר שבחרתם. הקדישו תשומת לב מיוחדת לבחירת הסמל שכן הוא חלק מהותי מהתהליך של אותו מיתוג עסקי שלכם. יש לציין כי שימוש בסמל אינו חובה (דוגמאות לחברות שאינן עושות שימוש בסמל: קוקה קולה, מייקרוסופט), אך הוא מומלץ בחום, בעיקר כי מאפשר לנו להעביר את המסר שלנו, בעוד אמצעי.
בחר בצבעים הנכונים
הצבעים שאתה בוחר, צריכים לשקף את התדמית שאתה מנסה להציג.
– גוונים של צהוב – פתיחות, חברותיות.
– גוונים של שחור – כוח.
– גוונים של ירוק – יצירתיות, סביבתיות.
בחר בגופנים הנכונים
גם כאן יש לשים לב שהגופן מתאים למסר. שים לב שלא לערבב יותר מדי סגנונות גופנים.
שרטוט ראשוני
לא צריך לקפוץ ישר לתוכנות העיצוב השונות, אפשר אפילו לשרבט עם עיפרון וצבעים על דף. המחשב רק יאט אתכם, ואנחנו עדיין בשלב הרעיונות. לא צריך כישרון ציור, נסו להביא את הרעיונות שלכם למציאות. אתם עשויים להתפלא, וכבר בשלב הזה למצוא כיוון שמאוד מצא חן בעינכם כבסיס לעיצוב הלוגו.
4. עיצוב הלוגו באמצעות תוכנה ייעודית
ישנן מגוון אפשרויות של תוכנות עיצוב לוגו, והן נעות מ-0 ש"ח ועד למאות דולרים.
5. אופטימיזצייה של הלוגו
בחרתם לוגו שאתם אוהבים, אבל חכו! יכול להיות שאם נשחק קצת עם הפרופורציות ונשנה את הצבעים הוא יראה אפילו יותר טוב. שחקו עם גדלי הרכיבים של הלוגו, שחקו עם הצבעים, נסו לשמור על כלל האצבע של מקסימום 3 צבעים. שימו לב שהלוגו חייב להיות מובן ואסתטי גם בשחור-לבן במיוחד כשהעסק עובר תהליך מיתוג.
6. נסיעת מבחן
אנחנו ממש קרובים לסיום, אבל אנחנו רוצים לקבל את התחושה היומיומית של הלוגו לפני שאנחנו מתחתנים עם הלוגו. הדפיסו את הלוגו על מסמך חברה, השתמשו בו בחתימה במייל, הדפיסו אותו בגודל A3/A4.
שלחו אותו לחברים ובני משפחה, ושאלו לדעתם. שאלו אותם מה הלוגו משדר להם. בקשו מהם להגיד 3 תכונות אופי שהיו גוזרים מהלוגו, ובידקו אם יש הלימה בין התכונות למסר שרציתם להעביר. כמו כן, וודאו שאין מסר שלילי שהחמצתם.
7. "סע לשלום, המפתחות בפנים"
אנחנו שמחים לבשר לכם שלעסק שלכם יש כעת לוגו. כעת כל שנותר הוא לעבוד
הערה חשובה: אנו ממליצים להשאיר את מלאכת העיצוב הגרפי למעצב הגרפי. כדי למקסם את התוצאות ולקבל את התוצר הטוב ביותר, אנו ממליצים לפנות למומחה בעיצוב לוגו.
צרו קשר באמצעות הטופס הבא לקבלת פרטים נוספים או הצעת מחיר: