דיויד אוגילבי אבי הפרסום המודרני מגדיר מותג כך: כך כל המאפיינים של מוצר. השם שלו, האריזה, המחיר, ההסטוריה שלו, המוניטין והאופן בו הוא מפורסם.
עיצוב לוגו הוא כמובן חלק מכל תהליך המיתוג. אם הלוגו טוב והמוצר מנצח, בשלב כלשהו יזהו הצרכנים את המוצר לפי הלוגו שלו אם אם לא יהיה כתוב עליו שם החברה.
צרכנים מתרגלים למותגים ומחפשים אותם. מאז שיש חדירת מותגים לרף הצריכה ולא משנה אם זה בתחום האופנה, מזון, ריהוט ועוד, יש הבנה לגבי מהות המותג והיתרון שלו על פני מוצרים דומים לו ובעיקר ברמת האיכות וזה הקסם הייחודי של עיצוב לוגו ומידת ההצלחה שלו.
צרכנים רוצים ניקולטי ויוקרה!
מותג יש לומר הוא לא רק תהליך מובנה של מיתוג המעניק למוצר עומק, גובה, רוחב, הוא מזוהה עם איכות ועיצוב לוגו מותאם ללקוח, אמור לגלם את סך הערכים האיכותיים של המוצר הזה ולהעביר דרך הלוגו שלו מסרים סמויים לצרכן.
לא כל מוצר אמור להפוך למותג. רהיטי ניקולטי למשל הפכו לכאלה לא בגלל שהם מאיטליה, ולא בגלל שהם רהיטי יוקרה אלא משום שיש להם מוניטין ואיכות ללא פשרות, וזה מה שהוביל אותם להיות מותג.
צרכנים מתחברים גם למותג וגם ללוגו שלו. חשוב להם שיהיה לוגו שמהווה היום סוג של חותמת ואיכות על המוצר. זייפנים מנסים כל העת לייצר מוצרים של מעצבי על, אבל הם אף פעם לא יוכלו להטעות את הצרכנים בקשר ללוגו של המוצר. מי שקונה פראדה יודע יפה מאוד איך נראה הלוגו שלהם ואי אפשר למכור לו לוגו אחר.
עיצוב לוגו מקורי אבל קליט!
החוכמה בעיצוב לוגו, או שיותר נכון לומר הכישרון, לעצב סמל שיש בו משהו שגורם לאנשים להביט עליו שוב. זה יכול להיות הצבעים, הקוים, איור, גרפיקה. סמליל שאנשים מפנימים וזה קורה בשנייה.
הנוסחה המנצחת בעיצוב לוגו זה שהוא יהיה קליט וזכיר, אבל אסור לשכוח בתהליך הזה את הלקוח. הוא כמובן גם רוצה עיצוב לוגו שמתאים לעסק שלו, שמותאם לאתר שלו, יש מחשבה רבה על לוגו החברה בתהליך של עיצוב וכמובן בניית אתרים.
הלימה בין הלוגו לעסק זה לוגו מנצח. הרבה פעמים מעצבים גרפיים עפים על לוגואים שהקשר בינם לבין הלקוח מקרי בהחלט. במצב הזה הסיכוי שיום אחד הצרכנים יזהו מה מסתתר מאחורי הלוגו, הוא אפסי.
המחשבה בעיצוב לוגו חייבת להיות כל הזמן על המוצר או השירות ומה הכי מאפיין אותם ומה יותר מכל הערכים שלהם וזה צריך לבוא לידי ביטוי בלוגו שלהם. מי שיביט בלוגו שלהם, יזהה את הערכים הללו גם אם הם נקודה וקו. זו החוכמה הגדולה של כל סמל- להגיד הרבה במעט.